tirsdag 27. november 2007

Treningsprogram - Periode 1

Terje, som er den sprekeste brannmannen jeg vet om, er formann i Eiker Cykleklubb, og kjenner derfor miljøet godt. Han er også spinninginstruktør på Spenst i Mjøndalen, og har mer peiling på trening enn de fleste.
Han har satt opp et treningsprogram for meg som går over 4 perioder, og som forhåpentligvis skal få meg i god nok form til å klare å fullføre Trondheim-Oslo på en respektabel tid.

Periode 1 - desember og januar blir som følger:

3 økter pr. uke.

Økt 1:
Rolig langkjøring. Minimum 1 time og 45 min. (pulssone ca. 120)

Økt 2:
Langintervall. Minimum 1 time. (pulssone 165 - 175)
Ca. 10 minutters intervaller, med 2 minutter hvile i mellom. 4 repetisjoner.

Økt 3:
4 X 4 intervall. Ca. 45 min. (pulssone 175 -185)

Dette er en helt annen treningsform enn jeg er vant til, så de første to månedene blir tøffe.

Ingen kommentarer: